Similar missives were received by idelreal.org and svoboda.org, Russian-language sites operated by RFE/RL.

Nenad Pajic, vice president and editor-in-chief of RFE/RL, told Current Time that the U.S. sites were “journalistic organizations.”

“I hope we can continue our work,” he said.

On Oct. 8, Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said that if pressure on RT continued in the United States, American outlets in Russia could expect retaliation.